Maak ambassadeurs van uw klanten

Over merken, bedrijven en diensten wordt gepraat, in het echte leven op verjaardagen en steeds vaker ook online.

Maak ambassadeurs van uw klantenOver merken, bedrijven en diensten wordt gepraat, in het echte leven op verjaardagen en steeds vaker ook online.

Zo keek tijdens het afgelopen WK keek de hele wereld naar de Bavaria Babes. Iedereen had er een mening over en of je Bavaria nou wel of niet lekker vind, deze actie leverde een hoop aandacht op.

Vandaag leverde de zoekopdracht “maak ambassadeurs van uw klanten” 112.000 resultaten op in Google, bijvoorbeeld:

“Met behulp van sociale media uiten klanten zich over bepaalde merken, producten en diensten. Door deze online feedback serieus te nemen kunnen klanten bij de organisatie betrokken worden. Deze betrokkenheid maakt klanten tot ambassadeurs die vervolgens waardevolle partners voor een organisatie zijn” *

Bij een hoop andere artikelen gaat de schrijver in op klantenbinding, hoewel dat anno 2011 een lastig te sturen fenomeen is. Wat vandaag hip & happening is, kan morgen zomaar weer uit & achterhaald zijn. Uiteraard heeft de verkoper/medewerker/werknemer een belangrijke rol in de verhalen die er over ‘zijn’ merk worden verteld, in dit artikel wordt daar verder op in gegaan: http://www.marketingmonday.nl/article/Werknemers-als-ambassadeurs

*bron: http://www.contentcollege.nl/main/home/item/34-community-management-uw-klant-als-ambassadeur.html