tdme

Gelezen: “Contentstrategie voor het web”

contentstrategie-voor-het-webRecent het boek ‘Contentstrategie voor het web” gelezen. Prima boek waarin de hoofdlijnen van ‘content’ anno 2012 worden geschetst. In het boek worden goede verbanden gelegd tussen de verschillende vormen content, thema’s, kanalen, campagnes en de doelgroep. Nuttige cases van experts (Michel Mol, Vincent Heidings en Ronald Egas). Mooiste kop: “Begin bij de doelgroep, niet de doelstelling” Aanrader voor iedereen die meer wil weten over online marketing in het algemeen en contentstrategie in het bijzonder.



Contentstrategiepiramide

ContentstrategiepiramideHandig: “Het piramidemodel biedt in één keer overzicht over welke punten er beslissingen genomen moeten worden voor het uitwerken van uw contentstrategie”.





Over het boek

Waarom een boek over contentstrategie? Wel, allereerst vanuit het idee dat content nog steeds als secundair wordt gezien door veel marketeers. De waarde ervan wordt beaamd maar dit zet zich zelden om in concrete actie. Logisch: je loopt al snel tegen een aantal vraagstukken aan wanneer je content creatie of curatie wilt opnemen in je marketingplan. Die vragen krijgen we regelmatig gesteld. Het boek is onze plek om de antwoorden eens goed uit te werken en vast te leggen op vragen als:

  • Waarom contentstrategie?
  • Hoe krijg ik mijn baas of medewerkers enthousiast?
  • Welke tools kan ik gebruiken voor mijn contentstrategie?
  • Hoe geef ik invulling aan mijn contentstrategie?
  • Welke cases zijn er al in Nederland?