Apple Water?

Simpele productfeatures omtoveren tot slimme voordelen voor gebruikers. Meesterlijke spoof van een gemiddelde Apple webpagina.

The Buyer’s Journey

Verhelderend en relativerende presentatie over The Buyer’s Journey, mét rake one-liners.

Boekrecensie: Marketing met ballen

“Wij hebben een hart voor marketing. Marketeers kunnen en moeten de architecten van de klantprocessen zijn en de belangrijkste beslissingen daarbij”, van dit soort zinnen gaat mijn hart sneller kloppen. Marketing met ballen is een zeer toegankelijk en leesbaar boek dat de lezer in vier delen (marketingleiderschap, ontdekken, managen en respecteren) meeneemt in de visie … Read More

Boekrecensie: Youtility

Het voorwoord van Youtility belooft weinig goeds. Holle kreten als ‘you just have to fundamentally change the way you think about marketing’ en ‘sell more by selling less’ doen mijn marketinghart niet echt sneller kloppen. Het lijkt erop dat Jay Baer (net als Wikipedia) marketing ziet als ‘het proces van communiceren van de waarde van een product of dienst aan klanten, met het oog op de verkoop van dat product of die dienst’.

Start with why – video

Simon Sinek discusses the principal behind every successful person and business. A simple but powerful model for how leaders inspire action, starting with a golden circle and the question “Why?”

Boekrecensie: Handboek Online Conversie

In 2014 is online kopen opnieuw toegenomen, naar 11 miljard euro. In 2013 was dat nog 10,6 miljard en in 2012 9 miljard. Jaarlijks lijkt de groei in online aankopen met 10% te stijgen. Ook online marketing groeit, met daarin een grote rol voor de conversie van bezoeker naar koper. Optimalisatie van conversie is uitgegroeid tot een specialisme.